Färjestad BK
Konståkning
Färjestad BK Konståknings värdegrund

Trygghet

Vi visar respekt och stöttar varandra. Vi löser eventuella konflikter tillsammans.

Utveckling

Var och en får utvecklas i sin takt utan någon press. Vi ger och visar energi samt en vilja att lära sig nytt. Vi är engagerade och lyssnar på varandra. Vi peppar och lär oss av och med varandra. Vi är goda förebilder till nya medlemmar.

Glädje

Glädje visar vi genom leenden, skratt och ett trevligt bemötande. Vi gläds åt varandras framgång. Alla hälsar på varandra.

Gemenskap

Att lyssna, stötta och vara inbjudande till andra bidrar till känslan av gemenskap. Vi får alla delaktiga, samarbetar och gör saker tillsammans!

Acceptans

Vi är snälla med varandra och visar respektfulla reaktioner. Vi är öppna och positiva. Vi riktar uppmärksamhet till den som pratar. Acceptans står också för att acceptera varandras likheter och olikheter, samt att respektera alla såväl inom föreningen som utanför.